torsdag 10 november 2011

Aktivitet i Sociala Medier

Hur aktiv ska man vara i sociala medier egentligen?


Jag har nu även skapat ett Blogger konto för att ha ännu en blogg aktiv. Jag vet inte vad meningen är med det men det är ju också en social media som man måste ta del av. Procenten som läser bloggar är för stor för att man ska skippa det området. Men om man ska ha en eller flera bloggar det är frågan. Nu har jag kanske tre och varför? Jo för att ha chansen att synas överallt. Synlighet är viktigt! Här är tex min wordpress blogg som jag fick från Medieinstitutet där jag studerar till onlinemarknadsförare.



Vart går då gränsen till hur många sociala medier man ska vara aktiv i? Ja, vad vet jag. Det viktigaste är nog att försöka vara aktiv på den största i Sverige. Facebook och Twitter. Men nu finns också google+, tumblr, linkedin osv. Om man nu har tid med allt. Jag har ju tagit mig tid att skriva här, så jag försöker. På min Google+ sida finns ju även en hel drös med sidor där jag har konton. Nu gäller det bara att hitta tid till att skriva i alla.

Enligt Jennifer Bark så räcker det med att man skriver kanske en till två inlägg i veckan och försöker att hålla dessa korta. Så nu sätter jag punkt här och hänvisar till Google+ där ni kan hitta mer om mig de kanaler jag är aktiv i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar